Kobiecy streetwear w interpretacji CONVERSE x KOCHÉ, FENG CHEN WANG I FAITH CONNEXION

 

 

Produkty Converse są definiowane zarówno pod względem ich przeznaczenia, jak i sposobu, w jaki są przyjmowane i przekształcane przez kulturę. W ten sposób historia marki jest pisana od ponad 100 lat. W tym właśnie duchu zrodził się fenomen modelu Chuck Taylor All Star – oryginalnie koszykarskiego sneakera, który stał się ikoną kultury. Podobnie w przypadku sylwetki One Star, która początkowo była butem do koszykówki, a następnie została zaadaptowana przez skater’ów i społeczności uliczne, budując dziedzictwo o znaczeniu kulturowym wokół antykonformizmu. Warto tu też wspomnieć o modelu ERX, który zasłynął noszony przez zawodników drużyny słynnej Detroit Pistons z przełomu lat 80-tych i 90-tychgwiazdy rocka oraz legendy skateboarding’u.

Mając na uwadze swoje wieloletnie dziedzictwo, Converse zaprosił do współpracy trzy wybitne projektantki marek Koché, Feng Chen Wang i Faith Connexion, aby przez pryzmat swojego stylu i doświadczenia, pracując niezależnie, wyraziły to co jest związane z DNA Converse-  sport i użyteczność.

Rezultatem tej współpracy jest unikalna kolekcja odzieży damskiej, obuwia i dodatków, będąca jednocześnie w klimacie Converse, ale wyrażona poprzez indywidualny styl i kreatywność Koché, Faith Connexion i Feng Chen Wang. Warto dodać, że w przypadku Feng Chen Wang jest to pierwsza kapsułowa kolekcja dla kobiet tej projektantki.

Praca nad tą kolekcją była szczególna – to kobiety tworzyły coś dla innych kobiet. Z tej różnorodności sposobów myślenia powstały projekty, które finalnie mogą być interpretowane i stylizowane, tak ,jak tylko nosząca  zechce.

We wspólnej kolekcji Converse x Feng Chen Wang, Koché i Faith Connexion znajdują się nowe interpretacje zarówno klasycznych, jak i nowszych modeli butów Converse oraz  odzieży i akcesoriów. Wyraźnie widzimy tu nawiązanie do DNA marki, od koszykówki (zakorzenionej w Chuck Taylor i ERX), przez boiska (Jack Purcell i nowy model Mary Rina) do użyteczności (interpretowanej poprzez punkową estetykę One Star i nowy model Run Star).

To największy dotychczasowy projekt kolaboracyjny Converse, wprowadzający zupełnie nowe style i wzory aby podkreślić ekspresję kobiecego stylu ulicznego. Converse nieustannie przesuwa granice swojego designu i nawiązuje współpracę ze społecznościami twórczymi z całego świata, chcąc prowadzić wspólną narrację poprzez sport, muzykę, modę i sztukę.

Kolekcja Converse by Koché x Feng Chen Wang x Faith Connexion będzie dostępna w sprzedaży od 4 maja w sklepach Converse w Arkadii oraz w Złotych Tarasach w Warszawie.

Converse x Faith Connexion

Converse x Feng Chen Wang

Converse x KOCHÉ

O FAITH CONNEXION

Marka FAITH CONNEXION powstała w 2000 roku w Paryżu. W 2012 roku została kupiona przez Groupe Allard i przeszła rebranding Zaowocowało to powstaniem zespołu młodych talentów, eksperymentujących ze sztuką, modą i kulturą uliczną. Inspiracją dla nich była muzyka, kino, teatr i występy na żywo.

Pomysł przedsiębiorcy Alexandre’a Allarda na markę, polegał na połączeniu talentu i multibrandu. Było to możliwe dzięki jego doświadczeniu w architekturze sztuki, technologii i modzie, które nabył współpracując
z Balmain. Kluczową rolę w sukcesie marki odgrywała również Maria Buccellati, współzałożycielka marki, kierująca zespołem kreatywnym.

W 2014 roku Allard zdecydował się zgromadzić zespół talentów z czasów pracy dla Balmain. Zaczął od kreatywnych ludzi, którzy go inspirowali, dodawali energii i zapału do pracy. Połączył spersonalizowaną modę i odzież uliczną, odzwierciedlając tym samym współczesny język i globalną kulturę.

Dziś FAITH CONNEXION wyróżnia się z głównego nurtu i prezentuje ubrania dla ludzi pragnących pokazać swoją indywidualność, wolność i nowoczesną perspektywę miejskiego rzemiosła. To właśnie wnosi wyjątkowość i różnorodność, co ma duże znaczenie dla dzisiejszych i przyszłych klientów.

O FENG CHEN WANG

Feng Chen Wang jest urodzoną w Chinach, londyńską projektantką odzieży męskiej, będącą w czołówce, nowego pokolenia utalentowanych projektantów mody pochodzących z Chin.  Wang studiowała projektowanie odzieży męskiej w prestiżowym Royal College of Art w Londynie, które ukończyła w 2015 roku. Określa swoją estetykę jako „odważną, futurystyczną i ustrukturyzowaną”.

Koncentruje się na technicznej odzieży wierzchniej, tworząc funkcjonalne ubrania unisex dla mężczyzn i kobiet. W swojej twórczości czerpie z doświadczeń życiowych. W niedawnych kolekcjach odkrywała swoją rodzinę i chińskie dziedzictwo (A/W19), ideę „drugiej połowy” (S/S19), koncepcję domu (A/W18) i połączenia międzyludzkiego (S/S17).

Nominowana do nagrody LVMH 2016, Wang zaprojektowała do tej pory sześć kolekcji. Dwie z nich zaprezentowała podczas London Fashion Week Men’s w ramach programu wsparcia dla młodych projektantów Lulu Kennedy’ego, MAN. W styczniu 2019 r. zorganizowała swój pierwszy samodzielny pokaz w ramach London Fashion Week Men’s, który stanowił nowy etap rozwoju jej marki.

O KOCHÉ

KOCHÉ to marka odzieżowa założona w 2015 roku  w Paryżu, która działa na skrzyżowaniu know-how Couture, streetwear’u i energii kultury młodzieżowej. Prezentuje swoje kolekcje podczas Paryż Fashion Week,
a także organizuje pokazy w Nowym Jorku, Tokio i Marsylii.

Christelle Kocher, założycielka marki, pracowała w Mediolanie, Antwerpii i Nowym Jorku dla takich marek jak Bottega Veneta, Dries Van Noten, Chloé i Martine Sitbon. Równolegle z KOCHÉ jest również dyrektorem artystycznym Maison d’Art Lemarié, należącej do Chanel. W 2016 roku była finalistką nagrody LVMH.

Opublikowane: 30 Kwi 2019

Kategoria:

Najnowszy, letni szlagier od Tyler’a, The Creator’a!

Najnowszy, letni szlagier od Tyler’a, The Creator’a!

  Tyler, The Creator rozpoczął reinterpretację butów Converse One Star latem 2017 roku, wprowadzając swój klasyczny motyw “kwiatka” do kultowej sylwetki i definiując DNA kolekcji GOLF le FLEUR* od samego początku. Przy każdej kolejnej odsłonie kolekcji, Tyler zabierał swoich fanów …


Więcej
Rusza letnia strefa Converse w Warszawie

Rusza letnia strefa Converse w Warszawie

  Szykuje się naprawdę gorące lato! I to nie tylko w kontekście wysokich temperatur. Już 28 czerwca Converse otwiera swoją letnią strefę w WIR nad Wisłą w Warszawie. Na odwiedzających czeka tam mnóstwo atrakcji i dobrej zabawy. W letniej strefie …


Więcej
Letnie wyprzedaże w sklepach Converse!

Letnie wyprzedaże w sklepach Converse!

  Converse przygotował dla swoich fanów wyjątkowe promocje! W sklepach Converse w całej Polsce na klientów będą czekać rabaty do 50% na wybrane modele. Odwiedź sklep i upoluj swoje ulubione buty, ubrania i akcesoria w super cenach.To świetna okazja, żeby …


Więcej
Chuck Taylor Boardies

Chuck Taylor Boardies

Converse prezentuje kolekcje dla wszystkich fanów muzycznych festiwali! Nowa, letnia kolekcja Boardies od Converse została stworzona z myślą o festiwalowym szaleństwie. Inspirowane surferskim klimatem letnie kolory i oryginalny design będą tym, co wyróżni twoją stylizację spośród innych. Pozwól sobie na …


Więcej
CONVERSE I DON C PRZEDSTAWIAJĄ NOWĄ WESJĘ ERX 260

CONVERSE I DON C PRZEDSTAWIAJĄ NOWĄ WESJĘ ERX 260

Zaprezentowany po raz pierwszy podczas NBA All-Star Weekend 2019, ERX 260 Jewel powraca w nowej wersji! Converse i koszykówka tworzą wspólną historię od ponad 110 lat. Dyscyplina ta odegrała integralną rolę w budowaniu tożsamości marki. Dziś Converse coraz wyraźniej zwraca …


Więcej
Converse Prezentuje – One Star Sunbaked

Converse Prezentuje – One Star Sunbaked

Model One Star pojawił się w 1974 roku, jako but do koszykówki. W latach 90-tych, które przyniosły mu zdecydowaną popularność, szybko został zaadaptowany przez środowiska, w których istotne było wyrażanie siebie i podkreślanie swojej indywidualności. Tak pozostało do dziś. Stylowe, …


Więcej
Converse x TheSoloist. ERX 260

Converse x TheSoloist. ERX 260

Po prezentacji podczas NBA All Star Weekend, czas na globalną premierę! Japoński projektant Takahiro Miyashita, twórca marki The Soloist, w swoim najnowszym przedsięwzięciu nawiązuje do amerykańskiego społeczeństwa poprzez połączenie trzech styli – koszykówkę, rock i odzież roboczą. Artysta, we wspólnym …


Więcej
Świętuj Międzynarodowy Dzień Kobiet razem z Converse!

Świętuj Międzynarodowy Dzień Kobiet razem z Converse!

  W dniach 8-9 marca w centrum handlowym Arkadia powstanie specjalna strefa marki Converse. Będzie można w niej dołączyć do globalnej akcji, w której zachęcamy kobiety z całego świata do stworzenia nowej definicji słowa „dziewczyna”, aktualnej w 2019 roku. 8 …


Więcej
Converse X Undefeated – vintage w sportowym wydaniu

Converse X Undefeated – vintage w sportowym wydaniu

  Twórcy marki Undefeated znani są ze swojego zamiłowania do sportu, muzyki i sztuki. Założona przez Jamesa Bonda i Eddiego Cruza w 2002 roku w Los Angeles marka, od 15 lat odgrywa kluczową rolę w ewolucji sneakersów i odzieży ulicznej …


Więcej