Kobiecy streetwear w interpretacji CONVERSE x KOCHÉ, FENG CHEN WANG I FAITH CONNEXION

 

 

Produkty Converse są definiowane zarówno pod względem ich przeznaczenia, jak i sposobu, w jaki są przyjmowane i przekształcane przez kulturę. W ten sposób historia marki jest pisana od ponad 100 lat. W tym właśnie duchu zrodził się fenomen modelu Chuck Taylor All Star – oryginalnie koszykarskiego sneakera, który stał się ikoną kultury. Podobnie w przypadku sylwetki One Star, która początkowo była butem do koszykówki, a następnie została zaadaptowana przez skater’ów i społeczności uliczne, budując dziedzictwo o znaczeniu kulturowym wokół antykonformizmu. Warto tu też wspomnieć o modelu ERX, który zasłynął noszony przez zawodników drużyny słynnej Detroit Pistons z przełomu lat 80-tych i 90-tychgwiazdy rocka oraz legendy skateboarding’u.

Mając na uwadze swoje wieloletnie dziedzictwo, Converse zaprosił do współpracy trzy wybitne projektantki marek Koché, Feng Chen Wang i Faith Connexion, aby przez pryzmat swojego stylu i doświadczenia, pracując niezależnie, wyraziły to co jest związane z DNA Converse-  sport i użyteczność.

Rezultatem tej współpracy jest unikalna kolekcja odzieży damskiej, obuwia i dodatków, będąca jednocześnie w klimacie Converse, ale wyrażona poprzez indywidualny styl i kreatywność Koché, Faith Connexion i Feng Chen Wang. Warto dodać, że w przypadku Feng Chen Wang jest to pierwsza kapsułowa kolekcja dla kobiet tej projektantki.

Praca nad tą kolekcją była szczególna – to kobiety tworzyły coś dla innych kobiet. Z tej różnorodności sposobów myślenia powstały projekty, które finalnie mogą być interpretowane i stylizowane, tak ,jak tylko nosząca  zechce.

We wspólnej kolekcji Converse x Feng Chen Wang, Koché i Faith Connexion znajdują się nowe interpretacje zarówno klasycznych, jak i nowszych modeli butów Converse oraz  odzieży i akcesoriów. Wyraźnie widzimy tu nawiązanie do DNA marki, od koszykówki (zakorzenionej w Chuck Taylor i ERX), przez boiska (Jack Purcell i nowy model Mary Rina) do użyteczności (interpretowanej poprzez punkową estetykę One Star i nowy model Run Star).

To największy dotychczasowy projekt kolaboracyjny Converse, wprowadzający zupełnie nowe style i wzory aby podkreślić ekspresję kobiecego stylu ulicznego. Converse nieustannie przesuwa granice swojego designu i nawiązuje współpracę ze społecznościami twórczymi z całego świata, chcąc prowadzić wspólną narrację poprzez sport, muzykę, modę i sztukę.

Kolekcja Converse by Koché x Feng Chen Wang x Faith Connexion będzie dostępna w sprzedaży od 4 maja w sklepach Converse w Arkadii oraz w Złotych Tarasach w Warszawie.

Converse x Faith Connexion

Converse x Feng Chen Wang

Converse x KOCHÉ

O FAITH CONNEXION

Marka FAITH CONNEXION powstała w 2000 roku w Paryżu. W 2012 roku została kupiona przez Groupe Allard i przeszła rebranding Zaowocowało to powstaniem zespołu młodych talentów, eksperymentujących ze sztuką, modą i kulturą uliczną. Inspiracją dla nich była muzyka, kino, teatr i występy na żywo.

Pomysł przedsiębiorcy Alexandre’a Allarda na markę, polegał na połączeniu talentu i multibrandu. Było to możliwe dzięki jego doświadczeniu w architekturze sztuki, technologii i modzie, które nabył współpracując
z Balmain. Kluczową rolę w sukcesie marki odgrywała również Maria Buccellati, współzałożycielka marki, kierująca zespołem kreatywnym.

W 2014 roku Allard zdecydował się zgromadzić zespół talentów z czasów pracy dla Balmain. Zaczął od kreatywnych ludzi, którzy go inspirowali, dodawali energii i zapału do pracy. Połączył spersonalizowaną modę i odzież uliczną, odzwierciedlając tym samym współczesny język i globalną kulturę.

Dziś FAITH CONNEXION wyróżnia się z głównego nurtu i prezentuje ubrania dla ludzi pragnących pokazać swoją indywidualność, wolność i nowoczesną perspektywę miejskiego rzemiosła. To właśnie wnosi wyjątkowość i różnorodność, co ma duże znaczenie dla dzisiejszych i przyszłych klientów.

O FENG CHEN WANG

Feng Chen Wang jest urodzoną w Chinach, londyńską projektantką odzieży męskiej, będącą w czołówce, nowego pokolenia utalentowanych projektantów mody pochodzących z Chin.  Wang studiowała projektowanie odzieży męskiej w prestiżowym Royal College of Art w Londynie, które ukończyła w 2015 roku. Określa swoją estetykę jako „odważną, futurystyczną i ustrukturyzowaną”.

Koncentruje się na technicznej odzieży wierzchniej, tworząc funkcjonalne ubrania unisex dla mężczyzn i kobiet. W swojej twórczości czerpie z doświadczeń życiowych. W niedawnych kolekcjach odkrywała swoją rodzinę i chińskie dziedzictwo (A/W19), ideę „drugiej połowy” (S/S19), koncepcję domu (A/W18) i połączenia międzyludzkiego (S/S17).

Nominowana do nagrody LVMH 2016, Wang zaprojektowała do tej pory sześć kolekcji. Dwie z nich zaprezentowała podczas London Fashion Week Men’s w ramach programu wsparcia dla młodych projektantów Lulu Kennedy’ego, MAN. W styczniu 2019 r. zorganizowała swój pierwszy samodzielny pokaz w ramach London Fashion Week Men’s, który stanowił nowy etap rozwoju jej marki.

O KOCHÉ

KOCHÉ to marka odzieżowa założona w 2015 roku  w Paryżu, która działa na skrzyżowaniu know-how Couture, streetwear’u i energii kultury młodzieżowej. Prezentuje swoje kolekcje podczas Paryż Fashion Week,
a także organizuje pokazy w Nowym Jorku, Tokio i Marsylii.

Christelle Kocher, założycielka marki, pracowała w Mediolanie, Antwerpii i Nowym Jorku dla takich marek jak Bottega Veneta, Dries Van Noten, Chloé i Martine Sitbon. Równolegle z KOCHÉ jest również dyrektorem artystycznym Maison d’Art Lemarié, należącej do Chanel. W 2016 roku była finalistką nagrody LVMH.

Opublikowane: 30 Kwi 2019

Kategoria:

Chuck Taylor Boardies

Chuck Taylor Boardies

Converse prezentuje kolekcje dla wszystkich fanów muzycznych festiwali! Nowa, letnia kolekcja Boardies od Converse została stworzona z myślą o festiwalowym szaleństwie. Inspirowane surferskim klimatem letnie kolory i oryginalny design będą tym, co wyróżni twoją stylizację spośród innych. Pozwól sobie na …


Więcej
CONVERSE I DON C PRZEDSTAWIAJĄ NOWĄ WESJĘ ERX 260

CONVERSE I DON C PRZEDSTAWIAJĄ NOWĄ WESJĘ ERX 260

Zaprezentowany po raz pierwszy podczas NBA All-Star Weekend 2019, ERX 260 Jewel powraca w nowej wersji! Converse i koszykówka tworzą wspólną historię od ponad 110 lat. Dyscyplina ta odegrała integralną rolę w budowaniu tożsamości marki. Dziś Converse coraz wyraźniej zwraca …


Więcej
Converse Prezentuje – One Star Sunbaked

Converse Prezentuje – One Star Sunbaked

Model One Star pojawił się w 1974 roku, jako but do koszykówki. W latach 90-tych, które przyniosły mu zdecydowaną popularność, szybko został zaadaptowany przez środowiska, w których istotne było wyrażanie siebie i podkreślanie swojej indywidualności. Tak pozostało do dziś. Stylowe, …


Więcej
Converse x TheSoloist. ERX 260

Converse x TheSoloist. ERX 260

Po prezentacji podczas NBA All Star Weekend, czas na globalną premierę! Japoński projektant Takahiro Miyashita, twórca marki The Soloist, w swoim najnowszym przedsięwzięciu nawiązuje do amerykańskiego społeczeństwa poprzez połączenie trzech styli – koszykówkę, rock i odzież roboczą. Artysta, we wspólnym …


Więcej
Świętuj Międzynarodowy Dzień Kobiet razem z Converse!

Świętuj Międzynarodowy Dzień Kobiet razem z Converse!

  W dniach 8-9 marca w centrum handlowym Arkadia powstanie specjalna strefa marki Converse. Będzie można w niej dołączyć do globalnej akcji, w której zachęcamy kobiety z całego świata do stworzenia nowej definicji słowa „dziewczyna”, aktualnej w 2019 roku. 8 …


Więcej